• SpookyGr

Μήπως έρχεται το τέλος του βέτο της Sony για τα νέα παιχνίδια στο Xbox Game Pass;



Οι ψηφιακές υπηρεσίες κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό μια σημαντική θέση στους κανονισμούς. Απόδειξη αυτού είναι οι κινήσεις που εδώ και λίγους μήνες, βλέπουμε γύρω από την αγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft. Από το ενδεχόμενο να είναι μονοπώλιο της CMA μέχρι την απάντηση που προσφέρει το Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο που προτείνει τη δυνατότητα μη τήρησης των ευρωπαϊκών κανονισμών εάν συνεχίσουν να εμποδίζουν ορισμένες δραστηριότητες.

Η κατάσταση αυτή ενδέχεται να περιπλέκεται περαιτέρω με τη δημοσίευση και την έναρξη ισχύος του κανονισμού (ΕΕ) 2022/1925 για τον ψηφιακό τομέα, που δημοσιεύθηκε στις 12 Οκτωβρίου.


Τι λέει αυτός ο Κανονισμός και γιατί επηρεάζει τις μεγάλες εταιρείες;


1. Σκοπός του κανονισμού είναι να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, θεσπίζοντας εναρμονισμένους κανόνες που εγγυώνται σε όλες τις εταιρείες, σε ολόκληρη την Ε.Ένωση, τη δικαιοσύνη και την αμφισβήτηση των αγορών στον ψηφιακό τομέα προς όφελος των επαγγελματιών των χρηστών και των τελικών χρηστών.

Ο παρών κανονισμός προστίθεται σε όλες τις μέχρι σήμερα υφιστάμενες διατάξεις που στοχεύουν στη ρύθμιση και τον περιορισμό των αντιανταγωνιστικών και κατά των καταναλωτικών πρακτικών. Και επιδιώκει όλοι οι φορείς στις αγορές του ψηφιακού τομέα, στους οποίους υπάρχουν θεματοφύλακες πρόσβασης, να μπορούν να κινούνται με δικαιοσύνη και ισότητα.


Για να κατανοήσουμε τον Κανονισμό, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις δύο βασικές έννοιες γύρω από τις οποίες περιστρέφεται: «βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας» και «gatekeepers». Οι βασικές υπηρεσίες της πλατφόρμας περιλαμβάνονται όλες στο άρθρο 2.2, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, διαδικτυακών υπηρεσιών , ηλεκτρονικών μηχανών αναζήτησης, υπηρεσιών πλατφόρμας κοινής χρήσης βίντεο, διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων, εικονικών βοηθών, προγραμμάτων περιήγησης ιστού κ.λπ. και οποιαδήποτε εταιρεία που προσφέρει κάποια από αυτές τις βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας. Έτσι, για παράδειγμα, μια διαδικτυακή υπηρεσία μεσιτείας θα ήταν το YouTube και ένας gatekeeper θα ήταν η Google, ο ιδιοκτήτης του YouTube.

Επομένως, δεδομένου ότι η Sony διαθέτει δικό της store που νοείται ως «αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου» και ότι το store της αποτελεί μέρος διαδικτυακών υπηρεσιών διαμεσολάβησης, προσφέρει υπηρεσίες πλατφόρμας και μπορεί να θεωρηθεί ως gatekeeper .

Θα σταματήσει η Sony να ασκεί βέτο σε περιεχόμενο που έρχεται στο Xbox Game Pass;


Αφού διευκρινιστεί ότι τόσο η Sony όσο και η Microsoft επηρεάζονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/1925, ας πάμε στην ουσία του θέματος: το βέτο της Sony στο Xbox Game Pass. Όπως ήδη γνωρίζετε, η Sony δεν υποστηρίζει πολύ τις υπηρεσίες που προσφέρει η Microsoft και συγκεκριμένα, από το Xbox Game Pass. Όχι μόνο άσκησε βέτο στην άφιξη ορισμένων παιχνιδιών στον κατάλογο, όπως αποκαλύφθηκε με το Resident Evil Village, αλλά διέρρευσαν επίσης οι όροι που επέτρεπαν την αγορά του Activision Blizzard από τη Microsoft και τους οποίους πέρασαν ασκώντας βέτο στην άφιξη του Call of Duty για Xbox GamePass.

Αλλά όλο αυτό μπορεί να είναι έτοιμο να τελειώσει. Και είναι αυτό, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων των εκπαιδευτών πρόσβασης που αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/1925.

Προς το παρόν, μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί αυτός ο κανονισμός στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν τον αποδέχονται οι βρετανικές ή οι αμερικανικές υπηρεσίες ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 2 Μαΐου 2023, ημερομηνία έναρξης ισχύος του Κανονισμού, για να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Αλλά η αλήθεια είναι ότι κατ' αρχήν αυτός ο κανονισμός μπορεί να βάλει φρένο στα μπλοκαρίσματα της Sony για να προσπαθήσει να σταματήσει την ροή των επιτυχημένων παιχνίδιων στο Xbox Game Pass.

210 Προβολές0 Σχόλια
8516e650591e012466489e16131ba608.png