Τα παιχνίδια σε φυσική μορφή θα γίνονται όλο και πιο σπάνια.



Όποιος παρακολουθεί τη βιομηχανία παιχνιδιών γνωρίζει ότι η αγορά κονσολών γρήγορα απομακρύνεται από τα παιχνίδια που πωλούνται σε φυσική μορφή και προς την κυριαρχία των ψηφιακών λήψεων που γνωρίζουν εδώ και χρόνια οι παίκτες PC. Ωστόσο, μια νέα αποκλειστική ανάλυση των δεδομένων NPD Game Pulse δείχνει την έκταση της μείωσης στην παραγωγή φυσικής μορφής παιχνιδιών στην κονσόλας, παρόλο που ο αριθμός των τίτλων ψηφιακών κονσολών συνεχίζει να εκρήγνυται.

Όσον αφορά τους διαφορετικούς τίτλους παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες ο μη επεξεργασμένος αριθμός νέων παιχνιδιών που διατίθενται σε φυσικά μέσα (δηλαδή, δίσκοι ή cartridges) μειώθηκε από 321 το 2018 σε μόλις 226 το 2021, μια μείωση σχεδόν 30 τοις εκατό (παιχνίδια που κυκλοφορούν σε πολλαπλές κονσόλες υπολογίζονται ως ενιαίος τίτλος σε αυτή την μέτρηση).

Ο αριθμός των ψηφιακών παιχνιδιών που κυκλοφορούν κάθε χρόνο, από την άλλη πλευρά, παρέμεινε σχετικά σταθερός από το 2018 έως το 2020. Στη συνέχεια, το 2021, ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε σε σχεδόν 2.200 ψηφιακούς τίτλους, σημειώνοντας αύξηση 64 τοις εκατό από το 2020.


Συνολικά, το ποσοστό όλων των νέων παιχνιδιών κονσόλας που διατίθενται αποκλειστικά ως ψηφιακές λήψεις αυξήθηκε από 75 τοις εκατό το 2018 σε σχεδόν 90 τοις εκατό το 2021.

Η μείωση στις ξεχωριστές φυσικές εκδόσεις δεν γίνεται εξίσου αισθητή στις μεγάλες κονσόλες. Σε όλες τις κονσόλες PlayStation, ο συνολικός αριθμός νέων φυσικών εκδόσεων μειώθηκε πάνω από 38 τοις εκατό από το 2018 έως το 2021, αντικατοπτρίζοντας μια πτώση σχεδόν 31 τοις εκατό στις κονσόλες Xbox. Στο Switch, εν τω μεταξύ, ο συνολικός αριθμός νέων φυσικών εκδόσεων μειώθηκε κατι λιγότερο από 7 τοις εκατό την ίδια περίοδο.




Ο αριθμός των τίτλων με δυνατότητα λήψης, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκε σημαντικά και στις τρεις οικογένειες κονσολών το 2021. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για το Switch, το οποίο σημείωσε αύξηση 63 τοις εκατό στον αριθμό των νέων ψηφιακών εκδόσεων από το 2020 έως το 2021. Όλα αυτά δείχνουν ότι η μείωση των νέων φυσικών εκδόσεων δεν είναι απλώς ένα τεχνούργημα κονσολών όπως το Xbox One και το PS4 που πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Αντίθετα, στο σύνολό τους, οι εκδότες φαίνεται να βλέπουν μια φυσική κυκλοφορία ως μια λιγότερο σχετική αγορά για ένα αυξανόμενο ποσοστό τίτλων.

Αλλά η μετάβαση από τα φυσικά παιχνίδια κονσόλας δεν κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλους τους εκδότες. Οι μεγαλύτεροι εκδότες είναι πολύ πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν την ταλαιπωρία και τα έξοδα μιας φυσικής κυκλοφορίας για τους τίτλους τους.



Μεταξύ των μεγάλων εκδοτών, μια μικρή πλειοψηφία (56,4 τοις εκατό) των ιδιαίτερων τίτλων που κυκλοφόρησαν το 2021 ήταν διαθέσιμα ως φυσικές εκδόσεις. Ωστόσο, αυτή είναι μια σημαντική πτώση από το 2018, όταν σχεδόν το 80 τοις εκατό των τίτλων από αυτούς τους εκδότες άξιζε μια φυσική κυκλοφορία. ( Μεγάλους εκδότες ορίσαμε εκείνους όπου έχουν υψηλά συνολικά ετήσια έσοδα, συμπεριλαμβανομένων: Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, EA, Konami, Microsoft/Bethesda, Nintendo, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft και Warner Bros. Interactive.)



Ωστόσο, όταν φιλτράρονται αυτοί οι μεγάλοι εκδότες, οι φυσικές εκδόσεις παιχνιδιών γίνονται γρήγορα ένα πολύ μικρό μέρος της αγοράς. Μόλις το 8,1 τοις εκατό των νέων παιχνιδιών από αυτές τις μικρότερες εταιρείες ήταν διαθέσιμα σε φυσικά μέσα το 2021, μειωμένα τόσο σε αναλογία όσο και σε πρωτογενείς αριθμούς από το 2018.

Παιχνίδια που αξίζουν μια φυσική κυκλοφορία τείνουν να είναι μερικοί από τους πιο δημοφιλείς τίτλους της χρονιάς και πιθανώς να προσελκύουν περισσότερες συνολικές πωλήσεις από τη συντριπτική πλειονότητα των ψηφιακών εκδόσεων με χαμηλό επίπεδο. Αυτοί οι αριθμοί κυκλοφορίας δεν δίνουν επίσης καμία ματιά σχετικά με το ποσοστό των πωλήσεων που πηγαίνουν στις φυσικές εκδόσεις παιχνιδιών που είναι διαθέσιμες τόσο ως δίσκοι όσο και ως λήψεις. Ωστόσο, δεδομένα από αλλού υποστηρίζουν επίσης την ιδέα ότι τα παιχνίδια σε φυσική μορφή γίνονται γρήγορα όλο και μικρότερο μέρος της αγοράς κονσολών. Η Capcom είπε πέρυσι ότι το 80% των πωλήσεων νέων παιχνιδιών της ήταν ψηφιακές λήψεις, ενώ τα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2020 της Sony έδειξαν ότι η πλειονότητα των πωλήσεων σε παιχνίδια του PlayStation προέρχονταν ως ψηφιακές λήψεις.

Υπάρχουν πολλά άλλα δεδομένα αρκετά χρόνια πίσω και δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η ευρεία διαθεσιμότητα φθηνότερων επιλογών κονσόλας χωρίς δίσκους από τη Sony και τη Microsoft τα τελευταία χρόνια υποδηλώνει επίσης ότι οι φυσικές εκδόσεις γίνονται όλο (σχετικά) και λιγότερο σημαντικές.

Οι φυσικές εκδόσεις παιχνιδιών δεν πρόκειται να εξαφανιστούν εντελώς σύντομα. Εφόσον υπάρχει μια αγορά συλλεκτών παιχνιδιών που εκτιμούν ένα απτό προϊόν, θα υπάρχουν φυσικοί δίσκοι και cartidges για να ικανοποιήσουν αυτήν την αγορά, παρόμοια με τους δίσκους βινυλίου στη μουσική βιομηχανία (οι πωλήσεις των οποίων στην πραγματικότητα αυξάνονται τελευταία).

Ωστόσο βάσει των δεδομένων για την φυσική κυκλοφορία καθιστούν σαφές ότι η ψηφιακή μετάβαση της κονσόλας gaming πλησιάζει γρήγορα στο τέλος της. Τα επόμενα χρόνια, τα παιχνίδια που θα κυκλοφορούν σε φυσική μορφή θα γίνουν όλο και πιο σπάνια.

89 views0 comments
8516e650591e012466489e16131ba608.png

Preorder Now

god-of-war-ragnarok-preorder-1657118252407.png