Home » Retro X Gamers » Μια Ιστορική αναδρομή για το Sega Saturn

Μια Ιστορική αναδρομή για το Sega Saturn

Published on 6 January 2021 at 11:46

Σήμερα, η Sega είναι εκδότης βιντεοπαιχνιδιών που κατέχει μια ποικιλία από στούντιο, από την Sonic Team μέχρι τους βετεράνους στρατηγικής την Relic Entertainment. Αλλά μια φορά κι έναν καιρό, η Sega ήταν πολύ περισσότερα, ένας από τους Τιτάνες ολόκληρης της βιομηχανίας των video games. Σε αυτή τη χρυσή εποχή, ο Sonic δεν ήταν απλά ένα άλλος χαρακτήρας παιχνιδιού, αλλά μια μασκότ για όλα της τα μέσα. Η επιτυχία τους ήταν μεγάλη και μόνο ο ουρανός ήταν το όριο.

Πώς πήγε η Sega από γίγαντα του hardware σε μεσαίου μεγέθους εκδότη λογισμικού; Γιατί δεν παίζουμε ακόμα με τις κονσόλες της Sega σήμερα; Όλες οι απαντήσεις οδηγούν πίσω σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα: το Sega Saturn. Ήταν η πρώτη από μια νέα γενιά των κόνσολών, και η έναρξη μιας ολόκληρης νέας εποχής των videogames. Και όμως, μια σειρά από λάθη και κακές αποφάσεις μετέτρεψε το Saturn την ταφόπλακα των φιλοδοξιών της Sega. Δεν είναι ότι ήταν ένα κακό σύστημα, ή ότι δεν υπήρχαν μεγάλα παιχνίδια για αυτό - είναι ότι σε αντίθεση με τις οδηγίες από την ανώτερη διοίκηση τράβηξε σε πάρα πολλές κατευθύνσεις ταυτόχρονα. Αυτή είναι η αληθινή ιστορία του Sega Saturn.

Στην αρχή υπήρχε το Genesis/Mega Drive

Το Sega Genesis/Mega Drive ήταν η τρίτη προσπάθεια της εταιρείας σε μια home console μετά το SG-1000 το 1983 και το Master System το 1985. Αλλά καμία από αυτές τις κονσόλες δεν έκανε το μεγάλο μπαμ στην αγορά, δεδομένου ότι η κυριαρχία του N.E.S. ήταν τεράστια. Αλλά το 1988, η Sega κυκλοφόρησε την 16-bit κονσόλα της, εν ονοματι  Mega Drive στην Ιαπωνία, δύο χρόνια νωρίτερα από τον αντίπαλο της, την Nintendo, που θα κυκλοφορήσει την δική τους 16-bit κονσόλα. Και όταν αυτό το σύστημα κυκλοφόρησε στην Αμερική, ως Genesis, η «τύχη» της Sega άρχισε επιτέλους να γυρίσει.

Με το προβάδισμα  των δύο χρόνων από την Nintendo, το Genesis/Mega Drive καθιερώνεται ως η πιο ισχυρή κονσόλα στην αγορά. Ακόμα καλύτερο, η  Sega είχε καταλήξει τελικά με ένα εμπορικό σήμα-ορισμό και χαρακτήρα με τον ίδιο τρόπο που είχε η Nintendo. Η μασκότ της Sega ήταν ένας μπλε σκαντζόχοιρος ονόματι Sonic. Ο Sonic the Hedgehog  έγινε θρύλος για την εξαιρετικά-fast-paced platforming και τους γοητευτικούς χαρακτήρες. Με την σειρά Sonic,η Sega καθιέρωσε ένα «πάρα πολύ cool vibe για τα μικρά παιδιά» που το ξεχώρισε από την «φιλική προς την οικογένεια» Nintendo.

Ακόμη και όταν το 16-bit Super Nintendo έφτασε τελικά, η Sega συνέχισε να έχει τεράστια επιτυχία. Υπήρχαν τώρα μόνο δύο βιώσιμες μάρκες hardware σε ολόκληρο τον κλάδο, και Sega ήταν το ήμισυ από αυτά. Αλλά ήξεραν πολύ καλά ότι θα έπρεπε να συνεχίσουν να καινοτομούν για να μείνει μπροστά από αντίπαλό τους – αλλά αυτό το ένστικτο θα τους οδηγούσε σε καταστροφή.

Το  Genesis/Mega Drive σαν μια επεκτάσιμη πλατφόρμα

Δεδομένου ότι το ίδιο το Genesis/Mega Drive ήταν μια δημοφιλής παιχνιδομηχανή, το πρώτο ένστικτο της Sega ήταν να το χρησιμοποιήσει ως μια επεκτάσιμη πλατφόρμα. Με άλλα λόγια, αντί να λανσάρει μια ολοκαίνουργια κονσόλα στην αγορά, θα δημιουργήσει πρόσθετο υλικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με το σύστημα των 16-bit. Στα χαρτιά, δεν είναι κακή ιδέα γιατί εάν το καλοσκεφτούμε η υφιστάμενη βάση του Genesis/Mega Drive θα μπορούσε να επιφέρει ολοκαίνουργια έσοδα. Στην πράξη, τίποτα από αυτά δεν λειτούργησε.

Πρώτα ήταν το Sega CD το 1991, το οποίο προορίζονταν για να μεταφέρει το Genesis/Mega Drive μακριά των κασετών (cartridges) και επάνω στους οπτικούς δίσκους (τα γνωστά σε όλους Cd), μια νέα τεχνολογία που παρείχε κατά πολύ μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης. Αν και αυτό σήμαινε ότι τα παιχνίδια θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερα και υψηλότερης ανάλυσης, δυστυχώς για την Sega, πολύ λίγα παιχνίδια παράχθηκαν στην πραγματικότητα για αυτό το add-on. Χωρίς μια βαθιά βιβλιοθήκη περιεχομένου, η συγκεκριμένη επέκταση υλικού δεν βρήκε ποτέ ακροατήριο.

Έπειτα ήταν το Sega 32X, το οποίο επέτρεψε το 16-bit Genesis/Mega Drive να παίξει 32-bit παιχνίδια. Αυτό έφερε τελικά αληθινό 3D gaming στους καταναλωτές, όπου θα επέτρεπε σε γενικές γραμμές  πιο εντυπωσιακά παιχνίδια - τουλάχιστον, στη θεωρία. Το add-on ήταν εξίσου ακριβό με τον βασικό (κονσόλα) Genesis/Mega Drive  αλλά όπως και το Sega CD που ήταν πριν από αυτό, δεν θα υπήρχαν πολλά παιχνίδια διαθέσιμα. Ακόμη χειρότερο είναι ότι οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη (των παιχνιδιών) ήξεραν ότι η Sega εργαζόταν σε μια πλήρη 32bit κονσόλα οπότε τα στούντιο λογισμικού δεν ήξεραν σε ποια κονσόλα θα επικεντρωνόταν, Στο τέλος το 32X ήταν ένα απλό πέρασμα για τα studio όπως και για τους πελάτες.

Η Sega θα μπορούσε να «σταματήσει» το PlayStation πριν ακόμα συμβεί.

Το Sega CD δεν είχε λειτουργήσει πολύ καλά για Sega, είχε όμως δημιουργήσει μια σημαντική εταιρική σχέση. Οι μηχανικοί της δεν είχαν κατανοήσει πάρα πολύ την τεχνολογία του  CD, έτσι ώστε να για να μπορέσουν να «κατασκευάσουν» το νέο υλικό και στράφηκαν σε μια άλλη εταιρεία ηλεκτρονικών  με το όνομα: Sony. Ενώ οι πωλήσεις του Sega CD ήταν φτωχές, η πραγματική τεχνολογία μέσα του ήταν αρκετά καλή. Γνωρίζοντας ότι το CD ήταν το μέλλον,  ο Διευθύνων Σύμβουλος  της Sega Αμερικής Tom Kalinske πρότεινε μια ριζική ιδέα για τα αφεντικά του στην Ιαπωνία: να αναπτύξουν την επόμενη κονσόλα τους σε συνεργασία με τη Sony. Με αυτόν τον τρόπο, οι δύο εταιρείες θα μπορούσαν να μοιράσουν το κόστος, και να παράγουν μια κοινή κονσόλα σε πολύ υψηλότερα τεχνικά πρότυπα.

Το «αρχηγείο» της Sega απέριξε την ιδέα. Ήξεραν ότι θα χάσουν χρήματα σε κάθε μονάδα της επόμενης γενιάς κονσόλα που θα πωλούνταν και όλα αυτά γιατί  το σχέδιο ήταν να έχουν όλα τα κέρδη τους από τη δύναμη των παιχνιδιών τους. Και δεδομένου ότι Sega είχε μεγαλύτερη εμπειρία στο να παράγει/εκδίδει παιχνίδια από τη Sony εκείνη την εποχή  είδαν ότι εταιρική σχέση φαινόταν να ωφελεί περισσότερο τη Sony πάρα την  Sega.

Φυσικά, αυτή την νεκρή συμφωνία δεν εμπόδισε την Sony για να προχωρήσει. Θα κυκλοφορήσει  τελικά τη δική τους κονσόλα το 1994 το PlayStation,. Και φυσικά  χρησιμοποιούσε την τεχνολογία του CD. Εάν η Sega είχε συμφωνήσει τότε, το PlayStation η μεγάλη καταγωγή κόνσολών και παιχνιδιών μπορεί να μην είχε συμβεί καθόλου.

Ο νέος ανταγωνιστής της Sega ήταν η ίδια η Sega

Η εταιρεία πίεσε για τη δική της νέα κονσόλα: το Sega Saturn. Σε αντίθεση με το 32X, θα ήταν μια πραγματική 32-bit κονσόλα και θα έτρεχε CD. Το σχέδιο, για άλλη μια φορά, ήταν να νικήσει Nintendo. Ωστόσο, υπήρχαν προφανώς ορισμένα ερωτήματα που συζητήθηκε στα ανώτερα κλιμάκια της διοίκησης της Sega. Οι κονσόλες που βασίζονταν στο Cartridge ήταν πάντα ο κανόνας της βιομηχανίας; Τι θα γίνονταν εάν προγραμματιστές παιχνιδιών, ή ακόμα και το κοινό, ήθελαν να παραμείνουν σε αυτά και να μην στραφούν σε CD;

Έτσι, εσωτερικά, η Sega αφιέρωσε πόρους και προς μια άλλη 32-bit κονσόλα χρησιμοποιώντας cartridge αντί Cd. Με κωδικό όνομα Jupiter όπου θα ήταν αποτελεσματικό σαν το Saturn. Κατ’ 'αρχήν, θα μπορούσε να τρέξει τα ίδια παιχνίδια. Το management της Sega φέρεται να εξέτασε μερικές δυνατότητες για το πώς αυτό μπορεί να κυκλοφορήσει έξω στην αγορά: ίσως σαν δύο κονσόλες με επιλογή, ή να βγούνε κάποια add-ons για να μπορούσανε να είναι cross-compatible μεταξύ τους.

Ωστόσο, αυτό σήμαινε ότι η Sega είχε στην ανάπτυξη, και προσπαθούσε να πείσει τα εξωτερικά στούντιο για υποστήριξη σε τρία διαφορετικά συστήματα 32-bit: το 32X, το Saturn, και το Jupiter. Με τα σχέδια της Sega να είναι ακόμα ρευστά μήνες πριν από την κυκλοφορία του Saturn, οι σχεδιαστές παιχνιδιών έμειναν στην αναμονή. Στο τέλος, το Jupiter  ακυρώθηκε, αλλά αυτός ο διαμοιρασμός των πόρων και της εστίασης (προσοχής) θα μπορούσε να είχε κάνει το Saturn  ακόμα καλύτερη κονσόλα.

Το Saturn και η ιαπωνική πρεμιέρα του

Όλα φαινόταν καλά όταν, το 1994, το Sega Saturn τελικά έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία. Αμέσως, όλες οι 200.000 μονάδες ξεπουλήθηκαν. Η Sega ήταν η πρώτη μεγάλου ονόματος προγραμματιστής υλικού για να απελευθερώσει μια 32bit κονσόλα, που περνάει μπροστά από τον παλαιό της αντίπαλο την  Nintendo και το νέο αντίπαλο Sony, με το πρώτο PlayStation να είναι υπό ανάπτυξη. Η πιο ισχυρή CPU ήταν σε θέση να χειριστεί 3D gaming και να καταστήσει πολύγωνα σε ένα ομαλό framerate, μια εντελώς νέα γραφική κατεύθυνση που το σύνολο του κλάδου θα ακολουθήσει σύντομα.

Κατά την κυκλοφορία του η κύρια προσθήκη για την επίδειξη της ιπποδύναμης του ήταν η μεταφορά του δημοφιλούς παιχνιδιού arcade Virtua Fighter. Δεν υπήρχε άλλη κονσόλα που θα μπορούσε να παίξει κάτι τόσο καλό, το οποίο οδήγησε στην φανταστική υποδοχή της στην Ιαπωνία. Και όμως, πέρα από το Virtua Fighter, δεν υπήρχαν πολλά παιχνίδια να προτείνει. Το Sonic the Hedgehog, μασκότ της εταιρείας δεν φαίνονταν πουθενά και στην πραγματικότητα, ποτέ δεν θα φθάσει στην κονσόλα Η Sega είχε ένα παιχνίδι Sonic υπό ανάπτυξη για το Saturn αλλά ακυρώθηκε, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο lineup του συστήματος.

Παρά την σταθερή πρεμιέρα του, αυτά τα κενά στη βιβλιοθήκη του ήταν μια ευπάθεια για το Saturn και για την Sega στο σύνολό της. Το Sega CD και το 32X είχαν σκοτωθεί από την έλλειψη των παιχνιδιών τους. Αν το Saturn επαναλάμβανε το πρόβλημα, τότε η Sega θα μπορούσε να υποσκελιστεί από τους ανταγωνιστές. Και όπως συνέβη, ειδικότερα από την Sony που το μυρίστηκε.

Η παρουσία του Saturn στην E3

Μετά το επιτυχημένο Ιαπωνικό ντεμπούτο του Saturn,η Sega γύρισε την προσοχή της προς την σημαντική αμερικανική αγορά, όπου είναι και το μεγαλύτερο κοινό στον κόσμο από video games. Η  E3, ήταν η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση στον κόσμο για gaming, και Sega ήθελε το Saturn να κυριαρχήσει στην εκδήλωση. Ωστόσο, η Sony θα ανακοινώσει επίσης την αμερικανική κυκλοφορίας της κονσόλας  PlayStation.

Απελπισμένη να νικήσει το PlayStation στις ΗΠΑ ο Πρόεδρος της Sega Hayao Nakayama δήλωσε ότι το Saturn έπρεπε να είναι διαθέσιμο μετά την E3.Αμέσως μετά , την ίδια ημέρα!.

Ο CEO της Sega Αμερικής Tom Kalinske σκέφτηκε ότι η στρατηγική ήταν τρελή, δεδομένου ότι ήξερε ότι δεν θα είναι σε θέση να παράγει φυσικά αρκετές κονσόλες. Παρ 'όλα αυτά, πήγε ευσυνείδητα στην E3 και ανακοίνωσε στον κόσμο ότι το Saturn δεν ερχόταν μόνο, αλλά είχε ήδη φθάσει.

Αλλά υπήρχαν και άσχημα νέα Η ΤΙΜΗ. Το Saturn θα ξεκινήσει στα 399$, μια εξαιρετικά δαπανηρή τιμή για τότε. Η Sega για άλλη μια φορά, βασίζονταν στην πρόωρη κυκλοφορία ως το κλειδί- οδηγός των πωλήσεων, ανεξάρτητα από την τιμή. Θεωρητικά, εάν το Saturn ήταν σε ράφια καταστημάτων και κανένας από τους ανταγωνιστές τους δεν ήταν, τότε θα έπαιρνε ένα μεγάλο ποσοστό στην αγορά , και στη συνέχεια θα βρίσκονταν στην κορυφή μέχρι την κυκλοφορία του PlayStation.

Αλλά για να δουλέψει αυτή η ιδέα το Saturn θα πρέπει να είναι στα ράφια των καταστημάτων. Και εκεί αρχίσαν τα βαθιά προβλήματα.

Η Sega εξόργισε τους αμερικανικές πωλητές

Στην εποχή πριν από το Διαδίκτυο, έπρεπε να πάτε σε ένα φυσικό κατάστημα για να αγοράσετε κάτι. Αυτό σήμαινε ότι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης είχαν μια τεράστια επιρροή επί των οποίων από τα προϊόντα θα πετυχαίναν ή θα αποτύγχαναν. Η Sega είχε δώσει στην πραγματικότητα μια παρατεταμένη μάχη κατά της Nintendo για να κερδίσει την χάρη των λιανοπωλητών κατά τη διάρκεια της εποχής του Genesis/Mega Drive. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Sega Αμερικής Tom Kalinske δεν ήθελε να πάρει την κακή πλευρά των εμπόρων λιανικής πώλησης, αλλά οι εντολές από την Ιαπωνία ήταν να κυκλοφορήσει το Saturn την ημέρα της Ε3. Αυτό σήμαινε ότι μόνο 30.000 μονάδες ήταν διαθέσιμες, και ότι με τη σειρά του σήμαινε ότι δεν μπορούσε να καλύψει σε απόθεμα κάθε λιανοπωλητή με την κονσόλα. Στο τέλος, αναγκάστηκε να επιτρέψει μόνο σε τέσσερις διαφορετικές αλυσίδες - Software Etc, Babbages, Electronics Boutique, και Toys R Us - για να διαθέσουν το προϊόν κατά την κυκλοφορία.

Αυτό οδήγησε σε μια ολόκληρη σειρά των προβλημάτων. Οι πελάτες είχαν πρόβλημα να βρουν ακόμη και ένα Sega Saturn σε απόθεμα, οπουδήποτε στην χώρα. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία είχε «χαλάσει» τη σχέση της με άλλες μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης. Σε συνδυασμό με την ακόμα-πολύ-μικρή βιβλιοθήκη της σε παιχνίδια για να παίξει, το Saturn απλά δεν έκανε τεράστιες πωλήσεις ούτε επωφελήθηκε από την διαφήμιση του στόμα με στόμα. Αυτό άφησε την πόρτα ανοιχτή για την Sony και το νέο PlayStation ώστε να θέσει το καρφί στο φέρετρο του Saturn.

Η Sony αποφεύγει γκάφες σαν της Sega

Ενώ η Sega συντρίβονταν μέσα από μια σειρά λάθη, η Sony ετοιμάζεται να «εισβάλει» στην αγορά οικιακής κονσόλας με το PlayStation. Στην E3 1995,η Sega έκανε θραύση με την ανακοίνωση για την άμεση κυκλοφορία του Saturn, αλλά είχε και «κομμένα» φτερά με τα 399$ της τιμής του. Και έτσι, η Sony ανταπέδωσε με μια ανακοίνωση από τη δική της πλευρά. Όταν ήρθε η ώρα να δείξει στην E3 την παρουσίασή της, ο εκπρόσωπος της Sony Steve Race απλά περπάτησε στη σκηνή, είπε έναν αριθμό, και έφυγε. Ποιο ήταν αυτό το νούμερο; "299." Με μόνο τρία ψηφία, η Sony ανακοίνωσε το PlayStation και ότι θα κοστίζει εκατό δολάρια λιγότερο από την κονσόλα της Sega.

Εκτός από αυτό, η Sony έδωσε το PlayStation σε όλους τους λιανοπωλητές ταυτόχρονα, χωρίς να υπάρχει καμία γκρίνια από αυτούς. Ακόμα καλύτερα, είχε μια καλή βιβλιοθήκη τίτλων, τόσο κατά την κυκλοφορία όσο και κατά τη διάρκεια των ακόλουθων ετών. Πλέον, ήταν μια σχετικά απλή αρχιτεκτονική υλικού για το προγραμματισμό σε αντίθεση με την πολύ πιο περίπλοκη, twin-CPU του Saturn. Όλοι μαζί, αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε μια εκπληκτική κυκλοφορία  για το PlayStation, και μια συντριπτική επιτυχία μακροπρόθεσμα. Οι προγραμματιστές τρίτων τίτλων  εγκατέλειψαν σε μεγάλο βαθμό το άτυχο Saturn για το νέο αντίπαλο Πολύ γρήγορα, το Saturn αφέθηκε στη τύχη του.

Και μετά από όλα αυτά, το Saturn ήταν λιγότερο ισχυρό από τους αντιπάλους του!

To Sega Saturn ήταν το λιγότερο ισχυρό από όλους τους μεγάλους παίκτες στην πέμπτη γενιά των κόνσολών.To PlayStation ήταν επίσης 32-bit, αλλά πολύ πιο εύκολο να προγραμματιστεί λόγω της απλούστερης αρχιτεκτονικής του υλικού. Για προγραμματιστές τρίτων στούντιο οι οποίοι δεν επικεντρώθηκαν στο Saturn κατέστησε πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσουν ή να μεταφέρουν παιχνίδια στο PlayStation αντί του μηχανήματος της Sega. Αυτό, με τη σειρά του, δημιούργησε μια βαθύτερη βιβλιοθήκη για τη Sony.

Και από την άλλη πλευρά, ο αρχικός αντίπαλος της Sega κυκλοφόρησε τελικά το Nintendo 64 το 1996. Η Nintendo παράλειψε την 32-bit εποχή συνολικά, πηδώντας κατ’ 'ευθείαν από το Super Nintendo των 16-bit στη νέα κονσόλα των 64-bit.Ηταν τόσο υπερήφανη για αυτή την κίνηση, που ονομάστηκε ακόμη και η κονσόλα μετά από αυτό το ένδοξο νέο 64-bit CPU. Αν και εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί cartridges, το N64 ήταν καθοριστικό στο να εγκαινιάσει τη νέα 3D εποχή των video games στα πάντα, από platformers έως και  first-person shooters.

Η πραγματική ντροπή εδώ είναι ότι, για άλλη μια φορά, η Sega θα μπορούσε να ήταν σε θέση να αποτρέψει τη Nintendo από το να πάρει τα χέρια τους αυτή την CPU.Η Silicon Graphics, ένας σημαντικός κατασκευαστής chipset, είχε προσεγγίσει την Sega πρώτα για την παραγωγή των συγκεκριμένων τσιπ αλλά για άλλη μια φορά, παρόλο που η Sega της Αμερικής ήθελε αυτήν την συνεργασία, τα κεντρικά της Sega στην Ιαπωνία απέρριψαν την ιδέα. Η Silicon Graphics έκανε την ίδια προσφορά στο Nintendo αντ’ 'αυτούς. Το αποτέλεσμα ήταν το N64!

Η αποτυχία του Saturn οδήγησε στο Dreamcast

Δεδομένου ότι η πέμπτη γενιά των κόνσολών έφτανε στο τέλος, ο ιαπωνικός γίγαντας είχε ταπεινωθεί. Το Sega Saturn είχε αποδεκατιστεί από την επιτυχία του Nintendo 64 και ιδιαίτερα από του PlayStation. Ο Tom Kalinske, ο οποίος είχε «εναντιωθεί» σχεδόν σε κάθε απόφαση που Sega της Ιαπωνίας που έκανε σχετικά με το Saturn, έφυγε από Διευθύνων Σύμβουλος της Sega της Αμερικής. Η κατάσταση ήταν ζοφερή.

Αλλά η εταιρεία συσπειρώθηκε και αποφάσισε να αντεπιτεθεί στην έκτη γενιά των κόνσολών. Για άλλη μια φορά, θα χτυπούσε τους αντιπάλους τους στην αγορά. Και αυτή τη φορά, δεν θα έκαναν τα ίδια λάθη. Η νέα κονσόλα, που ονομάζεται Dreamcast, δεν ήταν μόνο ισχυρή, αλλά τελικά θα έφερνε μια οικιακή κονσόλα ισοδύναμη με το τι θα μπορούσαν να κάνουν οι arcade μηχανές. Το πρότυπο  Dreamcast επίσης είχε μόντεμ, καθιστώντας την πρώτη κονσόλα για την δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Για την κυκλοφορία του ,η Sega δαπανάει 100 εκατομμύρια δολάρια για διαφήμιση, και εξασφάλισε ότι υπήρχαν πολλά παιχνίδια και φυσικές μονάδες για να πλημμυρίσει τους λιανοπωλητές και γενικά σε  όλους τους έμπορους λιανικής πώλησης. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του ήταν 9/9/99.

Το Dreamcast σήμερα εξακολουθεί να είναι ως μία από μεγάλη κονσόλα  όλων των εποχών που έγινε ποτέ. Και όμως, αυτό δεν ήταν αρκετό. Το PlayStation 2 της Sony ήταν απλά πιο ισχυρό, καθώς θα μπορούσε να παίξει DVD και είχε καλύτερη υποστήριξη τρίτων. Μετά από όλα τα λάθη του Saturn, ο θρίαμβος του Dreamcast απλά δεν ήταν αρκετό. Το Dreamcast ήταν και η τελευταία κονσόλα της Sega.

Ένα αντίο για την Sega

Πραγματικά, το Saturn ήταν το θύμα μιας σειράς αποτρέψιμα λάθη που είχαν προβλεφθεί σε μεγάλο βαθμό από τη δική αμερικανική διαίρεση της εταιρείας.

Αν η εταιρεία είχε περιμένει λίγο περισσότερο για να κυκλοφορήσει την κονσόλα, να εφοδιάσει τον κάθε λιανοπωλητή με περισσότερες φυσικές μονάδες, και να ενισχυθεί η καλύτερη υποστήριξη για τρίτους προγραμματιστές, το Saturn θα μπορούσε απλώς να είναι ένας υποψήφιος νικητής στην πέμπτη γενιά των κόνσολών. Όπως και να είναι, ήταν ένα απολύτως αξιοπρεπές σύστημα που δεν κατάφερε να κερδίσει  την αγορά, και οδήγησε σε θάνατο της Sega ως κατασκευαστής υλικού. Άραγε πως θα μπορούσε να είναι η βιομηχανία των video games αν η Sega έκανε ακόμα κονσόλες;

by SpookyGr


«   »

Add comment

Comments

There are no comments yet.