Home » Retro X Gamers » Τα παιχνίδια που καθιέρωσαν την Βethesda από το 1986 ως την απόκτηση της από την Microsoft

Τα παιχνίδια που καθιέρωσαν την Βethesda από το 1986 ως την απόκτηση της από την Microsoft

Published on 17 March 2021 at 21:24

Μία από τις μεγαλύτερες εταιρικές εξαγορές στην ιστορία των video games είναι επίσημη: η Microsoft είναι ιδιοκτήτρια της Bethesda.

Τεχνικά, η Microsoft κατέχει τώρα πολύ περισσότερα από τη Bethesda και τα παιχνίδια Elder Scrolls και Fallout: Αγόρασε τη μητρική εταιρεία ZeniMax Media της Bethesda, η οποία κατέχει επίσης  Arkane, MachineGames και Tango Gameworks. Η εταιρική δομή αποκρύπτει κάπως την πραγματικότητα εδώ, όμως. H ZeniMax και η Bethesda δεν είναι εναλλάξιμα, αλλά είναι πολύ πιο στενά συνδεδεμένα με την ZeniMax και οποιοδήποτε από τα άλλα στούντιο. Η αγορά της Bethesda, όχι εκείνων των στούντιο, είναι πραγματικά αυτό που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής.

Αυτό συμβαίνει επειδή η Bethesda δεν είναι μόνο ένας από τους προγραμματιστές κάτω από την αιγίδα της ZeniMax. Η ομπρέλα φτιάχτηκε για τη Bethesda όταν η ZeniMax ιδρύθηκε το 1999 από τον αείμνηστο Robert A Altman και τον αρχικό ιδρυτή της Bethesda, Christopher Weaver. Αργότερα, ξεκινώντας γύρω στο 2010, η ZeniMax άρχισε να αγοράζει και άλλα στούντιο, των οποίων τα παιχνίδια δημοσιεύει τώρα η Bethesda (Bethesda Softworks, όχι η ZeniMax Media, που εμφανίζεται στα πρόσφατα παιχνίδια Doom, Dishonored,The Evil Within και σε όλα τα άλλα).

Ο Weaver σταμάτησε να εργάζεται στην ZeniMax το 2002 και από τότε έχει πουλήσει τις περισσότερες από τις μετοχές του, αλλά εξακολουθεί να είναι λογικό να δούμε την πορεία της Bethesda από την ίδρυσή της το 1986 έως τη φετινή απόκτηση της Microsoft ως μια αδιάσπαστη εποχή. Και ως εκδότης και προγραμματιστής, η εταιρεία είχε αρκετά τρέξιμο σε αυτό το διάστημα: Η ετικέτα Bethesda σφραγίστηκε σε όλα, από κλασικά όπως το The Elder Scrolls 3: Morrowind έως μισοξεχασμένα όνειρα όπως το Wet και το Brink. Συνολικά, η Bethesda δημοσίευσε περίπου 100 παιχνίδια από τη στιγμή που ιδρύθηκε μέχρι την απόκτηση της από την Microsoft φέτος.

Τώρα που ξεκινά μια νέα εποχή για την 35χρονη εταιρεία, θεωρήσαμε ότι ήταν μια καλή στιγμή να κοιτάξουμε πίσω στα παιχνίδια που καθορίσαν τη Bethesda. Υπάρχει μια πλήρης λίστα των παιχνιδιών Bethesda στo Wikipedia, αλλά παρακάτω είναι τα πιο αξιοσημείωτα από τη δική μας πάντα άποψη:

Gridiron! (1986)

Η πρώτη κυκλοφορία της Bethesda δεν ήταν ένα RPG, αλλά ένας αμερικανικό Football game στην Amiga που ενέπνευσε άμεσα τη σειρά Madden. Η Bethesda χρησιμοποίησε απλοϊκές κουκίδες για να εκπροσωπήσει τους παίκτες, ώστε να μπορεί να προσομοιώσει τη φυσική των παικτών που συγκρούονται, ένα ανήκουστο κατόρθωμα για το 1986. Η επιτυχία του Gridiron ενέπνευσε την EA να φέρει τηBethesda για να δημιουργήσει το πρώτο John Madden Footbal, αλλά η σχέση κατέρρευσε και οδήγησε σε αγωγή.

The Terminator (1991)

Η Bethesda έκανε αρκετά Ter minatorπαιχνίδια  συμπεριλαμβανομένου ενός FPS το 1995. Αλλά το πρώτο ήταν το πιο αξιοσημείωτο, αφού σας άφηνε ελεύθερους σε ένα χάρτη του Λος Άντζελες είτε παίζατε ως Kyle Reese προστατεύοντας τη Sarah Connor από τον Arnie, είτε ως Arnie κυνηγώντας τους (κοινός ένας πρόδρομος για παιχνίδια ανοιχτού κόσμου.).

The Elder Scrolls: Arena (1994)

Το πρώτο παιχνίδι Elder Scrolls είχε αρχικά να κάνει με τη μάχη των μονομάχων, εξ ου και το όνομα «Arena». Μελλοντικά είδαμε προσθήκη sidequests σε ένα κόσμο γεμάτο από διαδικαστικά δημιουργημένα NPC, και ένα ολόκληρο RPG που επισκίασε το μέτριο παιχνίδι πάλης κοιλωμάτων πρώτου προσώπου όπως είχε κυκλοφορήσει.

The Elder Scrolls 2: Daggerfall (1996)

Ένα εξαιρετικά παιχνίδι γεμάτο buggs που βοήθησε bethesda κερδίσει τη φήμη του για τον εκκεντρικό προγραμματισμό, αλλά και γεμάτο από ομιλητικά NPC και αποστολές φυλες το οποίο χαρακτήρισε το μέλλον της Bethesda στα RPG πάρα πολύ.

Magic & Mayhem (1998)

 Η Bethesda δημοσίευσε τη βορειοαμερικανική έκδοση του παιχνιδιού Julian Gollop που έγινε μετά τοX-COM: Apocalypse. Το Magic & Mayhem έχει παραμείνει αρκετά σκοτεινό ενώ η σειρά XCOM κέρδισε διαρκή δημοτικότητα υπό την Firaxis (η οποία τυχαίνει να βρίσκεται στο Maryland όπως η Bethesda ).

The Elder Scrolls 3: Morrowind (2002)

Ένα επαναστατικό βήμα για τη σειρά, μικρότερο σε έκταση  (μόνο ένα νησί)  αλλά πολύ μεγαλύτερο από την άποψη της διαδραστικότητας και περισσότερο σαν τον ανοιχτό κόσμο RPG με ελέγχους WASD που γνωρίζουμε σήμερα.

Pirates of the Caribbean (2003)

Το ρωσικό στούντιο Akella έκανε αυτο το tie-in τίτλο, αρχικά μια συνέχεια των Sea Dogs πριν υπάρξουν αναφορές στην ταινία της Disney . Δεν ήταν υπέροχο, αλλά ένα mod βελτίωσης βγήκε το 2019.

The Elder Scrolls 4: Oblivion (2006)

Ένα τεράστιο sandbox όπου η ελευθερία επιλογής μπορεί να σε παραλύει, το Oblivion είναι εύκολο να περάσετε εκατοντάδες περιπετειώδης ώρες .Τα guild quests και τα Shivering Islesξεχωρίζουν ιδιαίτερα ως μερικές από τις πιο αξέχαστες ιστορίες RPG στη σειρά Elder Scrolls.

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (2006)

Η Bethesda δημοσίευσε αυτό το παιχνίδι τρόμου μαζί με την Ubisoft (είναι περίεργο να βλέπεις τα λογότυπά τους το ένα δίπλα στο άλλο στο κουτί). Είναι γνωστό για μια μακρά περίοδο ανάπτυξης που ξεκίνησε στο alt.horror.cthulhu.

Star Trek games (2006-2007)

Η Bethesda δημιούργησε ένα μάτσο μέτρια έως κακά παιχνίδια Star Trek κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Star Trek: Legacy, Star Trek: Tactical Assault, Star Trek: Encounters, and Star Trek: Conquest.Ο Developer πίσω από μερικούς από αυτούς τους τιτλους 4J Studios, έκανε Port το  Minecraft σε κάθε κονσόλα, οπότε τα πάνε αρκετά καλά αυτές τις μέρες.

Fallout 3 (2008)

Η Bethesda αγόρασε το franchise Fallout και το μετέτρεψε από 2D RPG σε 3D shooter. Η διατήρηση της αίσθησης που βασίζεται σε στροφή με το σύστημα μάχης VATS ήταν έξυπνη, αλλά ήταν η κλίμακα και η ομορφία του ανοιχτού κόσμου που έκαψε τα μυαλά. Το Fallout 3 ήταν σαν την αρχή μιας νέας εποχής για τα βιντεοπαιχνίδια.

Wet (2009)

Το πράγμα που θυμούνται περισσότερο για αυτό το third-person shooter είναι το μάρκετινγκ, τίποτα άλλο. Το στούντιο που το έκανε μετονομάστηκε αργότερα Behaviour Interactive δημιουργοί του Dead by Daylight.

Quake Live (2010)

Μια δωρεάν έκδοση του Quake 3 που βασίζεται σε πρόγραμμα περιήγησης αλλά τώρα κοστίζει 10€ στο Steam. Η εποχή του  arena shooter έχει ήδη μειωθεί αυτό το καιρό, αλλά το Live είχε μια αξιοπρεπή ζωή και η εκτόξευση του free-to-play ήταν ίσως ακόμη μπροστά από την εποχή του.

Fallout: New Vegas (2010)

Σε μια κάπως εκπληκτική/περίεργη κίνηση, η Bethesda έδωσε στην Obsidian το έργο της μετά την επιτυχία με το Fallout 3.. Για πολλούς (φυσικά και εμείς), το New Vegas ξεπέρασε όλα τα μετα-αποκαλυπτικά RPG της Bethesda.(Παραδόξως, η Microsoft κατέχει επίσης την Obsidian αυτές τις μέρες. Να ελπίζουμε άραγε σε ένα New Vegas 2 ;)

Hunted: The Demon's Forge (2011)

Ένα σχεδόν αλλά όχι εντελώς ξεχασμένο παιχνίδι δράσης που δημοσίευσε η Bethesda.Το Hunted δεν κέρδισε βραβεία, αλλά είναι αρκετά διασκεδαστικό με την δράση του και με τα ξόρκια του θα είχε την ευκαιρία αλλά λίγους μήνες μετά ήρθε το  Skyrim;

Brink (2011)

Το Brink ήταν γεμάτο φιλόδοξες ιδέες, μεταξύ των οποίων και το σύστημα πάρκων S.M.A.R.T. που επιτρέπει στους παίκτες να γλιστρούν ομαλά πάνω από το έδαφος. Ποτέ δεν έπιασε, αλλά η Splash damage εφάρμοσε μερικές από αυτές τις ιδέες στην συνέχεια του, το  Dirty Bomb, λίγα χρόνια αργότερα.

The Elder Scrolls 5: Skyrim (2011)

Το Skyrim είναι εύκολα ένα από τα πιο σημαντικά παιχνίδια της δεκαετίας του 2010, και υπάρχει ένα 9χρονο που ονομάζεται Dovahkiin εκεί έξω που το ξέρει καλύτερα από οποιονδήποτε από εμάς. Καλώς ή κακώς, ο σχεδιασμός και η κληρονομιά του εξακολουθούν να ορίζουν τη Bethesda περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι.

Rage (2011)

Το τελευταίο παιχνίδ της ιd Software για την εποχής John Carmack, και έτσι φυσικά ήταν ένα σόου για τη νέα τεχνολογία γραφικών .Η Id Tech 5 ήταν ίσως μπροστά από την εποχή της, επειδή το pop-in κατά την κυκλοφορία ήταν περίεργο αλλά ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να μας εκπλήσσει.

Dishonored (2012)

Το Dishonored είναι ένα σύγχρονο stealth αριστούργημα  που επεκτάθηκε στη σειρά Thief της Looking Glass Studios με εφευρετικές μαγικές δυνάμεις και πυκνά sandboxes για να χαράξει ένα μονοπάτι. Μια καλλιτεχνικά εντυπωσιακή καθηλωτική προσομοίωση που ώθησε τον προγραμματιστή Arkane σε άλλα επίπεδα.

Wolfenstein: The New Order (2014)

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, το φάσμα των διαδικτυακών παιχνιδιών  έχει δημιουργήσει επανειλημμένα πανικό για το θάνατο του singleplayer. Τα στούντιο της ZeniMax — MachineGames, σε αυτή την περίπτωση - και η ετικέτα Bethesda Softworks αψήφησαν αυτήν την φοβία.

The Evil Within (2014)

Καθώς η τελευταία γενιά υλικού μόλις ξεκινούσε, η Bethesda δημοσίευσε ένα νέο παιχνίδι τρόμου επιβίωσης με επικεφαλής τον σκηνοθέτη του Resident Evil Shinji Mikami και το στούντιο Tango Gameworks που ανήκει στο ZeniMax. Ήταν μια δύσκολη πρώτη προσπάθεια, αλλά ήταν αρκετή για μια συνέχεια, η οποία τα πήγε καλά.

The Elder Scrolls Online (2014)

Η ZeniMax Online Studios αναπτύσσει ένα MMO κομμάτι του The Elder Scrolls, αν και όπως και άλλα παιχνίδια ZeniMax δημοσιεύεται με την ετικέτα Bethesda Softworks. Μετά την ενημέρωση Tamriel Unlimited έγινε ένα δυνατό ομαδικό MMO , ειδικά λαμβάνοντας υπόψη πόσα online παιχνίδια υπάρχουν αυτές τις μέρες

Fallout Shelter (2015)

Πρώτα κυκλοφόρησε σε τηλέφωνα και αργότερα σε κονσόλες και Windows, το δωρεάν παιχνίδι (με μικροσυναλλαγές) επιτρέπει στους παίκτες να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν τα δικά τους Fallout Vaults. Από το 2019, είχε κατέβει πάνω από 150 εκατομμύρια φορές.

Fallout 4 (2015)

Τα στοιχεία του παιχνιδιού ρόλων αισθάνθηκαν λίγο εξορθολογισμένα σε σύγκριση με τα προηγούμενα παιχνίδια, αλλά το Fallout 4 ήταν ακόμα μια μεγάλη, συναρπαστική περιπέτεια (και με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της σειράς) ακόμα κι αν δεν ήταν κάτι που να σε έκανε να αισθανθείς νέο ή πρωτότυπο.

Doom (2016)

Το 2015, θα είχατε αναρωτηθεί αν η μοίρα της Id Software βρισκόταν περισσότερο στην τεχνολογική ανάπτυξη παρά στο σχεδιασμό shooter παιχνιδιών .Το Rage ήταν μια χαρά, αλλά δεν ηταν κυκλοφορία ορόσημο. Και τότε βγήκε το λαμπρό Doom 2016,που αναπροσαρμόζει πλήρως την προοπτική μας για την εποχή της Id Software στην Bethesda .

Dishonored 2 (2016)

Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχία του Dishonored, η Arkane προχώρησε σε συνέχεια  του stealth  καθηλωτικού παιχνιδιού  δίνοντας μας  μια νέα πόλη και έναν νέο προαιρετικό πρωταγωνιστή. Ενώ ο σχεδιασμός επιπέδου είδε ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός, υπόλοιπο παιχνίδι ήταν απλά καλό.

Prey (2017)

Αφήνοντας το  Dishonored για το στούντιο  Arkane Lyon το Arkane Austin άρχισε να εργάζεται για μια φιλόδοξη, εκπληκτική και ειλικρινά υποτιμημένη επανεκκίνηση του Prey του 2006. Το Prey του 2017 είναι σαν να συνέχιζαν να κάνουν παιχνίδια System Shock μετά το 1999.

The Evil Within 2 (2017)

H Tango Gameworks βελτίωσε το The Evil Within με την συνέχεια του, κάνοντας μας άλλη μία  αναδρομή στα κλασικά παιχνίδια επιβίωσης τρόμου .

Wolfenstein 2: The New Colossus (2017)

Το μεσαίο κεφάλαιο της Machine Games σε αυτό που σίγουρα ελπίζουμε είναι μια θριαμβευτική τριλογία. Το New Colossus δυναμώνει τον παραλογισμό του προκατόχου του που εκπλήσσει τόσο συχνά όσο και ευχαριστεί. Το να σκοτώνεις Ναζί δεν παλιώνει ποτέ, όπως αποδεικνύεται.

Fallout 76 (2018)

Το Fallout έρχεται για πολλούς παίκτες και μόνο στο διαδίκτυο. Μετά από μια "στραβή" κυκλοφορία και πολλά παράπονα, η Bethesda έβαλε το PvP στο περιθώριο και πρόσθεσε NPC και διακλαδισμένες αποστολές. Μερικοί βλέπουν ολόκληρο το παιχνίδι ως λάθος, αλλά έχει βελτιωθεί πολύ από τότε που κυκλοφόρησε, και ίσως τα μελλοντικά online παιχνίδια της Bethesda θα μάθουν από αυτό.

Rage 2 (2019)

Μια συν-ανάπτυξη μεταξύ id Software και  Avalanche, Rage 2 αισθάνθηκε σαν να προσπαθούσε να ξεπεράσει το  Doom 2016, χωρίς την αίσθηση του όπλου και το σχεδιασμό επίπεδου για να το υποστηρίξει. Μια περίεργη συνέχεια ενός εξίσου παράξενου προκατόχου.

Doom Eternal (2020)

Τα Doom 3, Quake Champions και η σειρά Rage είναι αναμφισβήτητα υποτιμημένοι, αλλά είναι δύσκολο να τους πούμε απαραίτητους. Το Doom Eternal είναι, όμως. Το Doom του 2016 ήταν υπέροχο, αλλά κατά την άποψή μας, το Eternal είναι ένα νέο ζενίθ για την Id Software.

Τι ακολουθεί τώρα για τη Bethesdaμετά την εξαγορά από την Microsoft;

Παρόλο που γίνεται κάποια συζήτηση για την αποκλειστικότητα του Xbox — που αυτές τις μέρες σημαίνει πραγματικά αποκλειστικότητα Xbox και Windows - δεν περιμένουμε να δούμε άμεσες αλλαγές στην Bethesda ή στα στούντιο ZeniMax ως αποτέλεσμα της απόκτησης της Microsoft. Οι νέες συνθήκες σίγουρα θα αλλάξουν τις εταιρείες μακροπρόθεσμα, αλλά προς το παρόν, συνεχίζουν να εργάζονται στα ίδια παιχνίδια που περιμέναμε.

Το επόμενο μεγάλο πράγμα από  Bethesda Game Studios είναι το Starfield, ένα sci-fi RPG για το οποίο γνωρίζουμε πολύ λίγα. Γνωρίζουμε ότι θα κυκλοφορήσει πριν από το The Elder Scrolls 6, αλλά γνωρίζουμε ακόμα λιγότερα για αυτό το παιχνίδι, το οποίο μπορεί να μην κυκλοφορήσει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας ή αργότερα.

Εν τω μεταξύ, η Arkane Lyon εργάζεται σε ένα παιχνίδι δολοφονίας που διαστρεβλώνει το χρόνο και ονομάζεται Deathloop, η MachineGames έχει ένα παιχνίδι του Ιντιάνα Τζόουνς στα σκαριά και η Id Software σχεδιάζει πιθανώς να διατηρήσει την επιτυχία του Doom. Στην Ιαπωνία, ο developer του TThe Evil Within,Tango Gameworks εργάζεται σε τρομακτικό παιχνίδι δράσης GhostWire: Τόκιο.

Από το 2019 ο όμιλος ZeniMax περιλαμβάνει επίσης το Roundhouse Studios, το οποίο αποτελείται από το πρώην προσωπικό των ανενεργών Human Head Studios, δημιουργών του Rune, του αρχικού Prey (καθώς και της έκδοσης του Prey 2 που ακύρωσε η Bethesda πριν από την επανεκκίνηση της σειράς από την Arkane), το Brink και το Defiance, μεταξύ άλλων. Το κλείσιμο της Human Head και ο σχηματισμός της Roundhouse αμέσως μετά την κυκλοφορία του Rune 2 είναι στην πραγματικότητα ένα σημείο νομικής διαμάχης για τον εκδότη αυτού του παιχνιδιού, το οποίο μηνύει τη Bethesda γι 'αυτό. 

Σε χρόνια από τώρα, η μετάβαση στην εποχή της Microsoft της Bethesda μπορεί να μην διαφέρει από τον ελιγμό χρηματοδότησης που οδήγησε στη δημιουργία του ZeniMax το 1999, το οποίο αντικατέστησε την παλιά εταιρεία χαρτοφυλακίου. Η Bethesda και τα άλλα στούντιο στελεχώνονται από τους ίδιους ανθρώπους που ήταν και την περασμένη εβδομάδα. Ο ΤTodd Howard ακόμα περιπλανιέται στους διαδρόμους, κάνοντας ό,τι έκανε. Και αν η Microsoft ασκησεί ισχυρή επιρροή από την αρχή, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν θα είναι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο.  Θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα για το πώς είναι πραγματικά η νέα Βηθεσδά σε λίγα χρόνια.


«   »

Add comment

Comments

There are no comments yet.