Home » Retro X Gamers » Το 1986 είναι το έτος που οι κονσόλες ξεπέρασαν τα Arcade.

Το 1986 είναι το έτος που οι κονσόλες ξεπέρασαν τα Arcade.

Published on 30 March 2021 at 21:25

Το 1986 είναι η χρονιά που οι οικιακές κονσόλες άρχισαν να ξεπερνούν πραγματικά το arcade gaming. Ενώ το coin-op βίωσε κάτι σαν μια Χρυσή Εποχή από το 1978 (που σημαδεύτηκε από την κυκλοφορία του Space Invaders) μέχρι το 1985 (με το Paperboy του Atari), ήταν το 1986 όταν η δύναμη του arcade άρχισε πραγματικά να αμφιταλαντεύεται. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κυκλοφορία του  Famicom Disk System για το NES. Tο περιφερειακό απελευθέρωσε ένα κύμα καινοτομίας και δημιουργικότητας, με την αρχική μετάβαση από τα cartridges στις δισκέτες δίνοντας στους προγραμματιστές έναν νέο τρόπο προσέγγισης της δημιουργίας παιχνιδιών.

Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 1986 έχει τίτλο από δύο παιχνίδια της Nintendo, με την εταιρεία να αναπτύσσει αποκλειστικότητες  για να βοηθήσει στην πώληση του Famicom στις κουραστικές μάζες των ιδιοκτητών NES στην Ιαπωνία. Πρώτον, είχατε το ντεμπούτο του The Legend of Zelda - ένα τεράστιο, ανοιχτό παιχνίδι που δεν μοιάζει καθόλου με τίποτα εκείνη την εποχή. Η πρώτη περιπέτεια του Link θεωρείται πλέον ο πνευματικός πρόδρομος του action-RPG όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Φυσικά, η επιτυχία του The Legend of Zelda θα έφερνε επίσης τη δημιουργική συνεργασία του Shigeru Miyamoto και του Takashi Tezuka  (το δίδυμο συνεργάστηκε για πρώτη φορά στο Super Mario Bros. ένα χρόνο νωρίτερα, και θα συνέχιζε να το κάνει για δεκαετίες μετά).

Το άλλο παιχνίδι που βοήθησε τη Nintendo να κυριαρχήσει το 1986 ήταν το αρχικό Metroid, μια ακόμη μη γραμμική περιπέτεια για το Famicom που πήρε την έννοια της ανοικτής εξερεύνησης και της προόδου ελεύθερης μορφής στην επικρατούσα τάση. Ο Link και η Samus Aran που κάνουν τα ντεμπούτα τους θα ήταν αρκετά για να καθορίσουν οποιαδήποτε χρονιά από μόνοι τους, αλλά φυσικά το 1986 δεν σταμάτησε εκεί. Το Famicom ήταν επίσης το σπίτι σε ένα άλλο παιχνίδι που έδωσε προτεραιότητα στο στυλ αναζήτησης και ανακάλυψης του παιχνιδιού που είναι τώρα τόσο δημοφιλές σήμερα - το αρχικό Castlevania. Το είδος Metroidvania γεννήθηκε έτσι το 1986, με τους δύο τίτλους να ξεκινούν τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο αντίστοιχα.

Αυτό που κάνει το 1986 την καλύτερη χρονιά στο gaming δεν είναι μόνο αυτοί οι τίτλοι που εξακολουθούν να αντηχούν μέχρι σήμερα, αλλά ότι ήταν γεμάτο με εκπληκτικά παιχνίδια για να παίξει - ακόμα κι αν το Famicom ήταν εκτός εμβέλειας. Η Sega ήταν απασχολημένη με την προώθηση του Out Run και του Wonder Boy, η Taito είχε το Bubble Bobble και του Arkanoid, τα οποία είδαν νέα πνοή στην ιδέα που διαδόθηκε από το Breakout του Atari μια δεκαετία νωρίτερα. και η Enix ( Square Enix) κυκλοφόρησε το Dragon Quest, ένα από τα πιο σημαντικά JRPGs όλων των εποχών.

Το 1986 ώθησε το παιχνίδι εγχώριων κονσολών προς τα εμπρός, με έναν τρόπο που μπορεί να είναι δύσκολο να δει ή να εκτιμήσει τώρα. Αλλά οι εκτεταμένοι ανοιχτοί χώροι του The Legend of Zelda, η κυκλοθυμική αισθητική και η διαστρεβλωμένη αισθητική του Metroid και του Castlevania, και οι Μπλε Ουρανοί του Out Run ήταν διαφορετικό από οτιδήποτε είχαν δει ή βιώσει οι παίκτες πριν. Η κυκλοφορία του Famicom μπορεί να ενέπνευσε τόσα πολλά από αυτά τα φανταστικά παιχνίδια από τη Nintendo και τους εκδοτικούς εταίρους της, αλλά η αλήθεια είναι ότι το 1986 είναι το έτος όπου οι προγραμματιστές άρχισαν τελικά να πιέζουν πέρα από τα όρια του παιχνιδιού arcade και να αρχίσουν να αγωνιζόμαστε για πραγματική καινοτομία στο παιχνίδι οικιακής κονσόλας. εξακολουθούμε να αισθανόμαστε τον αντίκτυπο που είχε το 1986 στη βιομηχανία μέσω των τυχερών παιχνιδιών σήμερα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΣΑΝ ΤΟ 1986

METROID

Η αρχή του πολυαγαπημένου action-adventure της Nintendo και ένα αριστούργημα από μόνη της. Το Metroid είδε τον Ιάπωνα εκδότη να εξερευνά πιο σκοτεινά εδάφη από ότι είχε συνηθίσει, στέλνοντας παίκτες στα βάθη του πλανήτη Zebes, πολεμώντας με τις εχθρικές δυνάμεις του ως ο πλέον εμβληματικός κυνηγός επικηρυγμένων, Samus Aran. Για να μην σημειωθεί μόνο για τις καινοτομίες της στον χώρο της πλευρικής κύλισης, το Metroid ήταν επίσης ένα από τα πρώτα κύρια βιντεοπαιχνίδια που περιλαμβάνει μια γυναίκα πρωταγωνιστή.

The Legend of Zelda

Το 1986 είδε την προέλευση όχι ενός, αλλά δύο σημαντικών IPs της Nintendo, καθιστώντας το ένα οριστικό έτος για την ταυτότητα και το καθεστώς της επιχείρησης μεταξύ της ευρύτερης βιομηχανίας παιχνιδιών. Εμπνευσμένο από τις αναμνήσεις του Miyamoto να εξερευνά την αγροτική Ιαπωνία ως παιδί, η ενσωματωμένη αίσθηση διαφυγής και ανακάλυψης του Zelda ήταν επαναστατική για την εποχή της, θέτοντας τα θεμέλια για παιχνίδια ρόλων όπως τα γνωρίζουμε.

Castlevania

Εάν δεν είστε σίγουροι τι σημαίνει ο όρος Metroidvania, πρέπει μόνο να επιστρέψετε στο 1986 για να καταλάβετε πώς έγινε το είδος. Ενώ το Metroid παρουσίασε τη μη γραμμικότητα το Castlevania μας έδωσε μια περιπέτεια διακλάδωσης με τη μορφή γοτθικού τρόμου, με έναν βαμπιρικό πρωταγωνιστή. Η ώριμη ατμόσφαιρα της Konami και το προκλητικό gameplay επρόκειτο να αποτελέσουν τη βάση για τα πιο επιτυχημένα franchises του εκδότη μέχρι σήμερα.

Out Run

Πολλοί έχουν αποδώσει τη επιτυχία της δεκαετίας του '80 της Sega στο Out Run, το σημαντικό αγωνιστικό παιχνίδι που σχεδιάστηκε από τον Yu Suzuki, το οποίο έδωσε επίσης στη βιομηχανία arcade μια πολύ αναγκαία εμπορική ώθηση κατά τη διάρκεια αυτής της ταραχώδους περιόδου. Όχι μόνο αυτό, τα υπέροχα σχεδιασμένα μαθήματα του Out Run και το εύρος του globe-trotting εγχύθηκαν μια κρίσιμη δόση ενέργειας που τροφοδοτείται από nitro-καύσιμα στο είδος των αγώνων, διαποτίζοντάς το με μια αίσθηση περιπέτειας και διαφυγής που μπορείτε ακόμα να το δείτε στους σημερινούς διαδόχους.

Dragon Quest

Εν μέσω του Metroid, του Zelda και του Castlevania, είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι άλλο ένα τεράστιο ιαπωνικό IP έκανε το ντεμπούτο του στον κόσμο του 1986. Το Dragon Quest άνοιξε ξανά τα μάτια μας σε αυτό που θα μπορούσε να επιτευχθεί με το JRPG και βοήθησε στην εδραίωση του είδους καθώς βρήκε το έδαφος σε κονσόλες που οδηγούν στην επόμενη δεκαετία. Ακόμα καλύτερα, μας έδωσε ένα από τα καλύτερα soundtracks όλων των εποχών και μας βοήθησε να ανοίξουμε το δρόμο για την παγκόσμια επιτυχία του JRPG πέρα από τα σύνορα της εγγενούς Ιαπωνίας του προγραμματιστή Chunsoft.


«   »

Add comment

Comments

There are no comments yet.